We współpracy z Wilhelm R&D oraz działającym na Politechnice Wrocławskiej kołem naukowym PWR in Space powstał silnik rakietowy na paliwo ciekłe w całości drukowany w technologii LPBF ze stali nierdzewnej odpornej na wysokie temperatury. Silnik zaprojektowany przez Wilhelm R&D posiada kanały rekuperacyjne wewnątrz ścianek dyszy oraz komory spalania, które są możliwe do wykonania tylko przy użyciu technologii addytywnych. Silnik składa się jedynie z dwóch drukowanych elementów łączonych śrubami, a miedziane uszczelnienia między nimi zostały napylone metodą Cold Spray. Koło naukowe PWR in Space zajmuje się testami silnika na zbudowanym przez nich stanowisku. Kolejne prototypy silnika będą mogły być wykonywane w całości z jednej części, co pozwoli na szybką produkcje przy stosunkowo niskich kosztach.

Koło naukowe PWR in Space zajmuje się testami silnika na zbudowanym przez nich stanowisku. Kolejne prototypy silnika będą mogły być drukowane w całości z jednej części, co pozwoli na szybką produkcje przy stosunkowo niskich kosztach.

Opublikowano

w

Tagi: